Slut på trasslet med arbetsorder på papper

Verktyg för arbetsordrar

Vikten av att kunna lägga upp mobila arbetsordrar ökar för varje dag som går. De flesta företag med anställda hantverkare har inte längre en naturlig samlingsplats där alla träffas, utan arbetet sker så gott som uteslutande på fältet. Därför är ett bra verktyg för att kunna lägga upp en ny arbetsorder så gott som ett måste för företagsledningar.

För ett decennium sedan var problemet med mobilitet inte särskilt stort. Det fanns ofta ett kontor där anställda kunde träffas, oavsett om det handlade om ett större bygge eller om det var hantverkare som sedan åkte ut till kunder för det dagliga arbetet. Men i takt med de smarta telefonernas utveckling har behovet av en fysisk samlingsplats minskat drastiskt. Idag sker fördelningen av arbetsuppgifter över mobilnätet, och ansvarig hantverkare får via systemet för arbetsorder instruktioner kring när och var nästa arbete ska genomföras, samt också vad som ska göras och hur det ska ske.

Problemet för många företag har varit att välja rätt verktyg. Ett av de bättre verktygen står Bygglet för. Tack vare sin långa erfarenhet av byggbranschen och samtidigt stor förståelse för hur det dagliga arbetet fortgår, har de själva lyckats sätta sina egna behov på pränt och också skapat ett verktyg för arbetsorder som vida överträffar många andra system.

Det är sannolikt just dessa egenskaper: den egna förståelsen för branschen och förmågan att lyssna in andras behov, samt en vilja att förändras, som har gjort att Bygglet nu har positionen som ett av marknadens ledande verktyg för såväl tidrapportering som offertering och uppläggning av arbetsordrar.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *